Tiplijn: 06-19541384

Man en vrouw zwaargewond na aanrijding op zebrapad in Zwijndrecht

7

ZWIJNDRECHT – Een oudere man en vrouw zijn donderdagmiddag 10 december aangereden in Zwijndrecht. Omstreeks 17.20 uur stak het duo over op een zebrapad aan de Laan van Walburg nabij de Rotterdamseweg. Een automobilist zag het tweetal te laat en kon een botsing niet meer vermijden. Na behandeling door ambulancepersoneel zijn de zwaargewonde man en de vrouw beiden met spoed naar een ziekenhuis gebracht.

Specialisten van de politie doen onderzoek naar de toedracht van het ongeval. Ook zijn diverse getuigenverklaringen opgenomen. De Laan van Walburg werd enige tijd (deels) afgesloten voor verkeer.

IMG_3894-2 IMG_3906-2 IMG_3892-2 IMG_3915-2 IMG_3929-2 IMG_3940-2 IMG_3944-2 IMG_3951-2

Dit kan u ook interesseren

Deel dit bericht:

7 reacties

  1. Gerrit van den Adel on

    Jammer genoeg gebeuren er heel veel verkeersongevallen hier in Zwijndrecht.
    Er zijn maar weinig weggebruikers die nog opletten ongeacht met of zonder vervoermiddel.
    Ook zijn de rotondes bijna allemaal heel onveilig en dus zijn ongelukken bijna aan de orde van de dag.
    Ook heel veel fietsers onderweg zonder verlichting en vaak in tegengestelde richting op eenrichtingsfietspaden.
    Er moet gewoon heel dringend iets gebeuren hier wat de verkeersveiligheid betreft.
    Ook op veel plaatsen zijn haaientanden en andere wegmarkeringen niet goed meer zichtbaar..
    Ook word er heel vaak veel te hard gereden met de gedachte van…Ja maar ik mag toch 50 hier ? en rijden alweer 60 km.
    Koninginneweg en omgeving is vaak overbelast wat drukte betreft en heeft heel veel oversteekplaatsen.
    Eigenlijk kun je er geen 50 rijden dan ben je te snel om te reageren bij drukte…en ook zijn de rotondes veel te klein wat de boel nogal onoverzichtelijk maakt.

    • Het verschil tussen 60 en 40 kmu is 5,5 mtr per seconde laat de langste weg in Zwijndrecht nu 1 Kilometer zijn, dan scheelt je dat toch al gauw 30 seconden. best een mensenleven waard toch???

  2. Leo Biesbroek on

    Het nadeel van dit oversteek punt is dat ervoor en erna wel goede verlichting is. Bij het zebrapad zelf niet.
    Hierdoor is het een soort van donker gat en zie je mensen die willen oversteken erg laat.

    • Klopt maar je kunt ook omdenken, ziet de Automobilist mij dan stopt hij en kan ik oversteken, zoniet moet ik wachten, Eigen veiligheid eerst.

  3. Ja het is een rot punt om over te steken, wat mij stoort is dat de crisis kennelijk ook heeft toegeslagen in Auto land, een knipperlicht is tegenwoordig een hele dure optie want wordt Maar weinig gebruikt. terwijl het zoveel duidelijk maakt juist op een Rotonde. als fietser en wandelaar moet je je voor ogen houden dat je een kreukelzone hebt ter dikte van de kleding die je aanhebt, ( en dat is ook in de winter niet veel ). de overheden kunnen veel aan onze veiligheid doen, maar uiteindelijk moeten we er zelf voor zorgen. wat begint met goed kijken, een keer extra remmen ( fietser of auto ) en vooral laat zien wat je doet. het gebruik van richtingaanwijzers op een Rotonde is niet verplicht Maar het maakt het wel duidelijker voor de overige verkeersdeelnemers waar je naartoe gaat. ga jij nog een kwart door? of sla jij af?

    Een veiliger verkeer begint net als het Milieu bij jezelf

    • Gerrit van den Adel on

      Klopt helemaal Marco , en als je bijvoorbeeld op de Lindtse dijk, de brug naar Dordrecht of de dijk naar H,I,Ambacht rijdt met gewoon 50 km zoals door de borden duidelijk aangegeven dan krijg je achter je getoeter en lichtsignalen van boze medeweggebruikers en komen ze met gierende banden gewoon voorbij soms de vluchtheuvels aan de andere zijde passerend…
      Ook Arriva bussen die graag door rood rijden of bij een rotonde gewoon voorrang nemen en de rotonde oprijden…en verder maar raak scheuren zonder op te letten..
      Verder schijnen na de knipperlichten er ook veel mensen rond te rijden zonder spiegels in en aan de auto, of ze kijken er nooit in..
      Zat laatst eens een keer in lijn 4 naar de staart in Dordt en er werd tot aan het zijldiep aan de staart wel 4 keer gewoon vol door rood gereden en een paar keer anderen gesneden, en ook de stoepranden waren niet veilig want daar reed men gewoon overheen…

    • Richting aangeven zolang je op de rotonde zelf blijft is niet verplicht (maar wel handig), zodra je van de rotonde af wil MOET je wel richting aangeven. De rotonde is gewoon 1 weg (die rond loopt), wil je er af dan sla je dus af en moet je richting aangeven.

      Overigens is een richtingaanwijzer tegenwoordig niet meer standaard op een auto volgens mij, denk dat mensen moeten kiezen tussen een richtingaanwijzer en de radio. Als ik zie hoe weinig mensen nog richting aangeven…

Reageer